Pomozte svému miminku usnout

Tipy pro klidnější noc

Zajímá vás, jestli se ještě někdy pořádně vyspíte?

Udělejte ze svého miminka pomocí těchto odborných tipů spací superhvězdu.

Od přebalování a uklidňování až po zavedení rutiny - zde jsou čtyři způsoby, jak pomoci novorozenci, aby usnul (a zůstal spát!) sám.

A umožnit vám, abyste si také odpočinuli!

1. Rutina před spaním

Během prvního měsíce života dítěte vytvořte před spánkem pravidelnou večerní rutinu.

Pomozte novorozenému miminku usnout pomocí večerních asociací, jako je houpání, zatahování závěsů, zavinování nebo mluvení tichým hlasem.

Používejte zklidňjící hračky s melodiemi, které přehrávají bílý šum a jemnou klidnou hudbu.

Předvídatelný vzorec, který vašemu dítěti říká, že je čas se uklidnit.

  • Koupel
  • Jídlo
  • Příběh
  • Čas jít spát

Objevte zklidňující hračky

2. Signály pro spánek

Vaše dítě se vám často snaží říct, kdy je čas jít spát.

A pokud nebudete jednat rychle, můžete jejich spánkové okno propásnout.

Zívnutí říká: ,,Hej, chce se mi spát!" Existují však i další nenápadné signály pro spánek:

  • Zarudlé oči a kůže kolem obočí
  • Skvrnité tváře
  • Zírání do prázdna
  • Napjaté tělo

Více o spánku dětí

3. Zklidnění dítěte

Jakmile se u dítěte objeví signály ke spánku, začněte ho ihned uklidňovat.

Pomozte svému děťátku usnout pomocí těchto jednoduchých tipů:

  • Jakmile se dítěti začne chtít spát, uložte ho do postýlky.
  • Pohlaďte ho a utište, abyste mu pomohli se uklidnit.
  • Houpejte a uklidňujte dítě, pokud se vzteká.
  • Opakujte 3-5krát po dobu 20-25 minut.

(Nyní z místnosti odejděte po špičkách, aniž byste vydali jediný zvuk. Vrznutí!)

Jak miminko uklidnit

4. Sebeuklidnění

Noční rozčilování nemusí vždy znamenat „Mám hlad!”.

Než dítě vyndáte z postýlky, dopřejte mu čas, aby se samo uklidnilo.

Nechte děťátko během dne trénovat sebeuklidnění, aby se tak naučilo usínat.

Všímejte si těchto znamení:

  • Stisknutí rukou
  • Přikládání rukou a prstů k ústům
  • Přitulení se k vám
  • Mírné rozčilování

Více o spánku dětí

Co spánková regrese?

V 6., 9. a 12. týdnu má vaše dítě růstový spurt, který může ovlivnit jeho spánek. Očekávejte častější probouzení a krmení. Ale nebojte se, netrvá to dlouho! Před spaním dopřejte svému miminku spoustu času na přitulení. Než se nadějete, bude méně nervózní a bude zase lépe spát.

Dobrou noc, děťátko.
Dobře se vyspi! (nebo to alespoň zkus…)

Od našich odborníků z laboratoře Play Lab

Další články

Připravte se na čas na bříšku
Připravte se na čas na bříšku
Přečíst
6 skvělých hraček pro miminko
6 skvělých hraček pro miminko
Přečíst

Objevit více

/>